Am mers 50 de kilometri într-o zi

Solvitur ambulando.

Sâmbătă trecută am mers 51.63 km în aproximativ 11 ore (cu tot cu pauze s-au făcut vreo 15), de la Ploiești până la ieșirea din Coada Malului (județul Prahova).

De ce? Pentru că am văzut evenimentul ăsta pe Facebook și mi s-a părut o idee super faină. 100k Walk este un proiect inițiat de Daniel Osmanovici, Andrei Gligor, George Balta și Memo care urmărește să transforme kilometrii parcurși de participanți în ore de terapie pentru copiii de la Autism Voice.

Cochetez cu mersul de pe la vârsta de... 1 an, mereu mi-a plăcut să merg pe jos, mai ales prin București ori prin orașele pe care le-am vizitat, dar niciodată nu mai parcusesem o distanță atât de mare într-o singură zi. Recordul personal a fost de 31 de kilometri la un eveniment la care am lucrat, urmat îndeaproape de kilometrii parcurși în zilele petrecute la Roma, anul trecut.

Și pentru că nu mă încânta ideea de a merge singură, mi-am "târât" și iubitul și prietenii în aventura asta. Am fost la un pas să anulăm totul din cauza lipsei de antrenament din timpul pandemiei, însă în ultimul moment ne-am hotărât totuși să o facem.

Planul inițial era să mergem din Ploiești până la Mănăstirea Suzana (59 km), să ne cazăm acolo și a doua zi să ne întoarcem tot pe jos, pe același traseu. Pe la kilometrul 20 ne-am dat seama că este nerealist ce vrem să facem și am mai mers în față doar până pe la kilometrul 26, apoi ne-am întors spre casă. Iar dacă ne-ar mai fi ținut picioarele, a doua zi ar fi trebuit să parcurgem și restul de 50 de km. Ei bine, nu ne-au mai ținut.

Să mergi 50 de kilometri într-o zi nu este chiar așa rău pe cât ar părea. Poate doar ultimii 10 kilometri, dar în mare parte este o experiență plăcută, dacă ții cont de câteva aspecte:

  • să ai echipament potrivit: haine comode, pantofi sport în care ai mai mers, eventual cu o jumătate de număr mai mare decât porți în m0d obișnuit, pelerină de ploaie și șapcă/ bandană.
  • să iei cu tine o trusă de prim ajutor și cremă pentru protecție solară;
  • să nu cari multă mâncare și nu orice fel de mâncare (decât ciocolată cu mult zahăr și batoane hipercalorice mai bine iei niște fructe, legume și mixuri de nuci, caju și migdale). Mie îmi place să fac prăjitura asta cu morcovi și fulgi de ovăz înainte de o drumeție.

Ce zici, te-am convins să mergi și tu la ediția de anul viitor? Între timp, poți să faci o donație pentru a susține copiii cu tulburări din spectrul autist AICI.